Trzecia edycja prestiżowego konkursu na wykonanie kreatywnej kompozycji packshotowej doczekała się swoich zwycięzców. Warto zapoznać się z ich pracami oraz dowiedzieć się więcej o samym wydarzeniu.
Niebanalny konkurs
Projekt Packshot to wydarzenie, które powoli zaczyna zasługiwać na miano zdarzenia kultowego. To tam utalentowani twórcy mogą pokazać swoje dzieła i wypromować swój talent. Wiele światowych karier właśnie w tym konkursie miało swój początek – organizatorzy zapewniają najlepszym uczestnikom nie tylko materialne nagrody, ale także splendor oraz uznanie największych autorytetów świata mody, biżuterii i fotografii. Organizacją konkursu zajęła się marka Answear, która osiągnęła znaczący sukces, rozciągając konkurs na aż siedem krajów – co dotychczas jeszcze nie miało miejsca na taką skalę. Finaliści nie mieli łatwego zadania – musieli wykonać packshot, na którym należało wyeksponować biżuterię marki Swarovski. Główną nagrodą było zaprezentowanie twórczości w czasopiśmie „ELLE” – jest to marzenie milionów osób na całym świecie. Można zatem mówić o naprawdę ogromnym sukcesie, ale także znakomitej okazji do zdobycia znacznego rozgłosu w świecie fotografii. W tegorocznej edycji jako jury wystąpili: szef działu mody magazynu „ELLE” Marcin Świderek, znana i ceniona fotografka Marta Wojtal oraz dyrektor marketingowy marki Swarovski, Heiko König.
Czym jest packshot?
Choć dla wielbicieli fotografii i mody nie jest to pojęcie obce, to warto wytłumaczyć jego znaczenie osobom mniej obeznanym w tej dziedzinie – czym jest packshot? Otóż, gdy mówimy o packshocie, to mamy na myśli formę przedstawienia danego produktu w niebanalny, ciekawy sposób bez udziału modela, za pomocą zdjęcia lub ruchomego obrazu.
Przed takim właśnie wyzwaniem stanęli uczestnicy konkursu sygnowanego marką Answear – Projekt Packshot. Nie było to zadanie łatwe – do dyspozycji otrzymali oni komplet produktów marki Swarovski oraz pełną dowolność w zakresie twórczości. Musieli wykazać się umiejętnością ukazania produktu w odpowiedni sposób, wykazując się przy tym zdolnościami związanymi z fotografią i aranżacją scenografii. W projektowaniu packshotów tego rodzaju istotne jest dobranie odpowiedniej kompozycji, która powinna być nietuzinkowa i wyróżniać się na tle pokaźnej konkurencji. Warto bowiem wiedzieć, że w konkursie wzięło udział ponad 600 młodych artystów, którzy aspirowali do znalezienia się w magazynie „ELLE”.
Zwycięzcy konkursu Answear
Warto wspomnieć o zwycięzcach konkursu Projekt Packshot. Pierwsze miejsce, a w związku z tym możliwość zaprezentowania swoich dzieł na łamach wspomnianego kultowego już czasopisma, zajął Mariusz Tokajuk. Odnalazł on inspiracje w głębokim oceanie, przedstawiając niezwykle ciekawą i niebanalną aranżację z żyjącymi tam zwierzętami. Linda Parys oraz Daria Folcik otrzymały wyróżnienia – obie popisały się talentem kompozycyjnym z użyciem światła oraz efektów specjalnych.
Nie ulega wątpliwości, że Projekt Packshot to jeden z najbardziej wymagających konkursów dla osób chcących czynnie uczestniczyć w rozwoju świata mody nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Zwycięzcy zostali wyłonieni spośród setek uczestników, co świadczy o tym, że ich twórczość jest naprawdę godna docenienia. Pozostaje tylko spekulować, jak szybko część uczestników konkursu stanie się kluczowymi postaciami tego przemysłu – sklep internetowy Answear.com z pewnością dał im tę szansę lub przynajmniej pobudził do intensywnej działalności artystycznej. Co będzie dalej – z pewnością niebawem się przekonamy!
Inne projekty marki Answear
Warto zauważyć, że Projekt Packshot to nie jedyny tego typu konkurs, którego organizatorem jest obecna od prawie dekady na polskim rynku marka Answear. Firma na swoim koncie posiada również takie projekty, jak Manifest Your Style, Bitwa Stylistów czy #CatchTheMoment. Podobnie jak Projekt Packshot, kierowane one były do młodych i kreatywnych osób, zrzeszając przy tym pasjonatów, aktywnie współtworzących obraz świata popkultury. Przypomnijmy, że Answear to sklep, łączący ponad 300 marek pochodzących z całego świata. Internauci mogą zaspokoić swoje potrzeby związane z zakupem odzieży, butów i różnych dodatków.
Materiał partnera zewnętrznego