Czy zastanawiałeś się ilu dokładnie potencjalnych Klientów z najbliższej okolicy tracisz z oka, kiedy inwestujesz kolejne pieniądze w ogólnopolskie pozycjonowanie stron internetowych bądź kampanie Google Ads? Liczba ta może zwalać z nóg, dlatego też w tym poradniku przekazujemy praktyczną wiedzę na temat precyzyjnego targetowania. Optymalizacja kierowań komunikatów promocyjnych zwiększy nie tylko poziom efektywności marketingu, ale przyczyni się również do zdecydowanego zaoszczędzenia środków wydawanych na reklamę w wyszukiwarce Google. Nie czekaj, sprawdź!
Optymalizacja targetowania w pozycjonowaniu i Google Ads krok po kroku
Chociaż brzmi to na zadanie niezwykle trudne i skomplikowane, optymalizacja targetowania pod kątem lokalnego promowania przedsiębiorstwa nie jest w rzeczywistości wyzwaniem. Zwłaszcza, jeżeli pozycjonowanie stron internetowych bądź kampanie Google Ads realizujesz przy pomocy doświadczonych specjalistów. Takich, możesz znaleźć w agencji AFTERWEB. Wystarczy zgłosić chęć modyfikacji strategii marketingowej lub zdać się na wiedzę ekspertów. Rzetelna firma sama zaproponuje Ci lokalne SEO bądź reklamy Google Ads kierowane na wybrany obszar. Często za obowiązek przy optymalizacji targetowania uznaje się aktualizację słów kluczowych i dopisanie do nich członu geolokalizacyjnego. Może być to nazwa miasta bądź województwa. Bez tego elementu, bierzesz udział w promowaniu przedsiębiorstwa na cały kraj, co może okazać się mało efektywnym oraz przede wszystkim drogim zabiegiem. Takie kroki możesz podejmować zarówno w Ads, jak i w przypadku pozycjonowania stron. Co ciekawe, ta pierwsza opcja nie wyklucza kampanii na hasła ogólnopolskie z zawężeniem poprzez panel do wybranych województw, powiatów, miast i dzielnic. Regionalna reklama niczym się nie różni od standardowego SEM. Nadal konieczne jest budowanie profilów linków, content marketing oraz optymalizacja portalu w pozycjonowaniu oraz kontrola stawek CPC, miesięcznych budżetów i wyszukiwanych haseł w Google Ads.
„Ogólnopolska reklama w Google wiąże się z koniecznością wykonywana zdecydowanie większej ilości jakościowej pracy, która ma swoje odbicie w wydłużonym oczekiwaniu na efekty czy budżecie marketingowym. Na rodzimym rynku znajdziesz bowiem masę konkurencji. Nowemu graczowi jest niezwykle ciężko przebić się przez przedsiębiorstwa o ugruntowanej pozycji w rankingu Google. W przypadku regionalnej promocji znacząco zmniejsza się ilość rywali, natomiast takie docieranie do potencjalnych Klientów nie musi wiązać się z ograniczeniem liczby zainteresowanych odbiorców. Wręcz przeciwnie – najciemniej pod latarnią. Ich lwia część znajduje się w Twojej okolicy!”
Źródło: Afterweb.pl
Regionalne kierowanie reklam a koszt. Na precyzyjnym targetowaniu możesz zaoszczędzić!
Niezwykle istotnym aspektem wprowadzenia precyzyjnego targetowania w kampanie Google Ads oraz pozycjonowanie stron internetowych będzie również optymalizacja budżetu marketingowego. Efektywne zarządzenie jednym i drugim kanałem wymaga bowiem przygotowania odpowiednich środków, aby móc realnie konkurować z największymi rywalami. Najbardziej rozpoznawalne firmy oraz ich największa ilość znajduje się oczywiście na rynku ogólnopolskim. Te lokalne przeważnie charakteryzują się mniejszą rywalizacją o względy Klienta. Zmieniając sposób targetowania masz więc okazję pozyskiwać masę potencjalnych partnerów biznesowych z okolicy w zauważalnie korzystniejszej cenie. Na skuteczność działań marketingowych wpływa nie tylko ilość Klientów dokonujących konwersji, ale również i koszt takiego zdarzenia. Regionalne pozycjonowanie stron bądź lokalnie ustawione kampanie Ads stanowią więc idealne rozwiązanie dla mniejszych marek lub przedsiębiorstw, poszukujących nowych ścieżek docierania do internautów.
Materiał partnera