Mówiąc najprościej, e-rower to każdy rower, który wykorzystuje zintegrowany silnik elektryczny do wspomagania napędu. Niektóre z nich są wyposażone w przepustnicę i mogą być używane jak motorowery, ale wszystkie mogą być napędzane pedałami – jest to różnica, która prawnie odróżnia je od motocykli elektrycznych.
To jaki rodzaj roweru elektrycznego posiadasz jest istotne
Rowery elektryczne klasy 1 są wyposażone w silnik, który zapewnia wspomaganie tylko podczas pedałowania, przy czym wspomaganie zatrzymuje się, gdy rower osiągnie prędkość 32 km/h, natomiast rowery elektryczne klasy 2 są wyposażone w przepustnicę, za pomocą której można rozpędzić rower do tej samej prędkości. Rowery klasy 3 są wyposażone w silnik, który zapewnia wspomaganie tylko wtedy, gdy rowerzysta pedałuje, a zatrzymuje się, gdy rower osiągnie prędkość 45 km/h. Zajrzyj do serwisu ogłoszeniowego w celu wyboru odpowiedniego roweru ogloszenia24m.pl
Jednak sam system podziału na kategorie jest nadal mylący, a rowerzyści często nie wiedzą, jakiego roweru używają. Trudno je odróżnić ponieważ wszystkie wyglądają tak samo. Bardzo często różnica polega tylko na oprogramowaniu. Ludzie często sami budują swoje rowery elektryczne, albo kupują je w Internecie, z nie wiadomo jakimi specyfikacjami. Eksperci branżowi twierdzą, że sektor ten jest pełen różnorodnych zasad i przepisów obowiązujących w lokalnych i międzynarodowych jurysdykcjach.
Zwróć uwagę na przepisy podczas korzystania z e-roweru
Zasada działania rowerów elektrycznych polega na ułatwieniu rowerzystom pokonywania większych odległości w sposób przyjazny dla środowiska. Często inwestują oni dużo pieniędzy w zakup i potencjalnie nie są w stanie w pełni wykorzystać jego potencjału ze względu na różne interpretacje przepisów. Niejasne przepisy – wraz z materiałami medialnymi i marketingowymi, które błędnie identyfikują pojazdy jako e-rowery – mogą mieć poważne konsekwencje.
Korzystanie z nich na obiektach zaprojektowanych i przeznaczonych do użytku rowerów i e-rowerów może powodować konflikty użytkowników, może być nielegalne, jeśli są one prowadzone w obszarach przeznaczonych dla rowerów, lub jeśli są wyposażone jak rower, może zagrozić wysiłkom mającym na celu promowanie jednolitych przepisów i uzyskanie szerszej akceptacji. Zagmatwane przepisy w niewielkim stopniu przyczyniły się do osłabienia rosnącego entuzjazmu społeczeństwa dla tej technologii.
Materiał partnera